Zoeken in deze blog

maandag 4 april 2016

Jingle bells...

Zoals ik eerder al gezegd had, heb ik wat achterstand op blog-gebied...
Omdat ik in december de moeite heb gedaan om de foto's van enkele kerstkaarten te maken, laat ik ze toch nog zien :)

Onderstaand kaartje maakte ik voor de kerstkaartenswap van Creatijd. Een leuk concept, ik maakte al meerdere kaartjes op dit principe. Het is wel een beetje werk, maar het effect is dan ook altijd heel mooi (vind ik zelf!).


Enkele meer eenvoudige kaartjes met snijmallen van SU. De achtergrond maakte ik met donkerblauwe verf en nadien, als ze droog was, heb ik met witte ecoline de sneeuwvlokjes gemaakt. Heel eenvoudig en het geeft telkens een sprookjesachtig effect!


Ook aan dit kaartje kwam ecoline te pas, namelijk de rode verf op de achtergrond. Eigenlijk is het geen echte ecoline, maar shadowpaint. Die kocht ik in een ver verleden eens op een hobbybeurs en af en toe haal ik dat dan toch eens boven! Op dik papier maakte ik willekeurige lijnen met de bijhorende 'gel'. Die moet je laten opharden en daarna kan je er tussen verven zonder dat het uitloopt. Als de verf droog is, wrijf je de gel van het papier en heb je mooie afgebakende figuren!


Dit schattige engeltje liet ik uitsnijden door mijn goede vriend de Silhouette. Ik stempelde langs de onderkant 'A merry everything & a happy always!', maakte een stappenplan over hoe het op te vouwen en stuurde het engeltje en zijn kompanen op naar enkele vrienden!


En tot slot nog enkele kerstige kadolabels! De tekst is gestempeld en met goudkleurig embossingpoeder bewerkt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten