Zoeken in deze blog

zondag 20 januari 2013

Nog meer gelezen: Een goede raad & Het meest fantastische liefdesverhaal aller tijden...

Een goede raad, van J.K. Rowling. Haar eerste boek na de beroemde Harry Potter-reeks. Ik begon het boek te lezen en verwachtte af en toe een kabouter of een trol achter een hoekje te zien loeren, maar dat was niet het geval. Ik ben beginnen lezen tijdens de drukke december-periode, dus kon ik niet echt goed doorlezen. In het begin van het boek was dat echter moeilijk, want de vele personages uit het dorp worden dan voorgesteld. Het maakte echter niet veel uit, eens ik goed in het verhaal zat, moest ik gewoon verder lezen!
Echt de moeite waard, dit boek. Blijkbaar zijn de meningen wat verdeeld, maar mijn mening is dat zeker niet. Het is een hedendaags verhaal, met diverse thema's die hier gewoon in het dagdagelijkse leven ook voorkomen. Personages hebben verschillende visies op bepaalde kwesties die zich voordoen, net zoals dergelijke discussies zich kunnen voordoen in ons eigen leven, met vrienden, collega's of familie. Heel herkenbaar allemaal, maar toch heel leuk om te lezen. Er zit zeker spanning in het boek, die je aanspoort om verder te lezen... Zaken die je zeker niet had verwacht, gebeuren dan toch. Een aanrader!!!


En de voorbije week las ik ook nog een ander boek, dat echt leest als een trein: Het meest fantastische liefdesverhaal aller tijden, van Lucy Robinson. Een romantisch boek, een 'vrouwenboek', maar o zo goed. Het lijkt bol te staan van clichés: boy meets girl, fantastische liefde, enzovoort. Maar dat is dan toch niet het geval. Het is humoristisch geschreven, het hoofdpersonage is herkenbaar (voor mij dan toch!) en je dénkt dat je in het begin van het boek al wel weet hoe het met elk van de personages zal aflopen, maar... is dat wel echt het geval? Tja, het boek eens lezen zou ik zeggen!
Het is een aanrader! Ik heb het boek op zo'n korte tijd uitgelezen, dat ik het nu wat jammer vind dat het gedaan is. De personages blijven in mijn gedachten spelen en ik wil bijna niet in een nieuw boek beginnen, omdat het dan aanvoelt alsof ik de personages achter mij laat. Klinkt gek hé? Maar ja, af en toe een beetje gek zijn, dat kan ook geen kwaad! :) Ik hou deze schrijfster alvast in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten