Zoeken in deze blog

zaterdag 7 februari 2015

Een sjaal... een sjaal... een sjaal... en nog eens een sjaal!

Het begon allemaal met de leuke puntsjalen die ik in haakland zag voorbij komen. Dat wou ik ook wel eens. Toen ik in de wolwinkel een heerlijke bol wol zag liggen in de mooiste kleuren, was dat probleem meteen opgelost.

Daarna dacht ik dat het wel leuk zou zijn voor mijn sjaal-verslaafde meter om met nieuwjaar een zelfgehaakte sjaal af te geven. Zelfde patroon, andere wol...


Maar... bij het kiezen van de wol, vond ik nog een paar leuke bolletjes katoen... en tja, zo'n wollen sjaal is goed voor de winter maar wat daarna? Nieuwjaar kwam steeds dichterbij maar ik haakte lustig verder... en zie hier... Ander patroon, andere katoen, mooie sjaal...


Dat was dat... Voorlopig geen sjaals meer voor mij. Dekens en kussens, dat kon er nog wel door. Tot enkele weken geleden de vriendin van mijn broer zei dat ze voor haar verjaardag wel zo'n colsjaal zou willen. Geen enkel probleem... dacht ik, vind je in elke winkel wel tegenwoordig. Tot ze twee weken geleden blijkbaar tegen mijn broer zei dat ik zo'n sjaal voor haar zou HAKEN. En alweer zat de tijd me niet mee, maar... het is gelukt. Eenvoudig te haken granny stripes, van elke kleur nét genoeg om de sjaal een degelijke hoogte te geven... De vele ellendige draadjes zijn weggestopt, de einden zijn aan mekaar genaaid en ik kan morgen keurig op tijd de colsjaal afgeven.
En nu meen ik het... even géén sjaals meer voor mij ;)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten