Zoeken in deze blog

zondag 14 juli 2013

Personal challenge

Alweer een lay out voor een personal challenge. Deze keer werd ik uitgedaagd door Marjolijn, om een vintage foto te scrappen van het huis dat mijn vriend en ik kochten. De foto komt wat oranje over op foto, maar in het echt is dat wat minder. Ik had 'm bewerkt op picasa om meer retro te zijn, maar als je daar dan nog eens een foto van maakt, is het wel echt oranje!

Nog even wat uitleg over het huis: het is gebouwd door mijn overgrootouders (de ouders van de vader van mijn moeder Wink ) in 1940. Mijn grootvader is er als kind dus opgegroeid en woonde daar ook toen hij mijn grootmoeder leerde kennen! Hij is dan nadien met mijn grootmoeder getrouwd en aan de overkant van de straat gaan wonen, er recht tegenover. Omdat al hun landbouwgrond echter aan 'onze kant' lag, en ze het gevaarlijk vonden met kleine kindjes altijd de weg over te moeten, hebben ze de oude stallen die naast het huis op de foto lagen, verbouwd tot een huis. Zij zijn dan daar gaan wonen met hun kinderen (mijn moeder onder andere). Later is mijn moeder dan getrouwd met m'n vader en zijn ze elders gaan wonen. Mijn moeder werkte echter in de serres bij mijn grootouders en mijn vader kwam na zijn werk ook altijd naar daar, dus gingen ze alleen naar huis om te slapen. Toen stelde mijn grootvader voor dat mijn ouders hun bovenverdiepingen zouden verbouwen tot een aparte woning, en zo komt het dat mijn grootouders op het gelijkvloers gingen wonen en wij erboven. En dat is nu nog steeds zo. Mijn vriend en ik gaan dus in het huis wonen dat tegen het huis van mijn grootmoeder en ouders staat, een huis dat altijd door onze familie bewoond is geweest!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten