Zoeken in deze blog

zaterdag 21 oktober 2017

Uitgedaagd tot romantiek!

Op het Creatijd forum wordt er regelmatig een Personal Challenge georganiseerd! Niet dat we moeten sporten tegen de sterren op, maar veel leuker dan dat... Wie zich ingeschreven heeft hiervoor, krijgt uitdaging van een andere deelnemer. Je moet een kaart, een scrapbook-layout of een home deco object maken (vrij te kiezen) die beantwoordt aan 2 criteria. Als extra 'hulp' krijg je ook een sketch, zodat je de indeling daarop kan baseren. Vervolgens mag je zelf iemand 'uitdagen'!

Lang geleden dat ik nog eens mee deed, maar nu had ik me nog eens ingeschreven. Ik realiseerde me dat ik sinds de geboorte van Tijn geen enkele lay-out meer had gemaakt en dat terwijl ik foto's met hopen heb.

Benieuwd ging ik kijken welke uitdaging Mazina voor mij bedacht had...

Dit was de sketch waarmee ik aan de slag mocht gaan.





De extra opdrachten zijn:
1. maak een romantische layout of kaart compleet met kant en bloemen.
2a. als je een layout maakt, mag je geen foto's van je kindjes gebruiken.
2b. als je een kaart maakt, mag dat geen kinderkaart zijn

Een beetje stout van haar, als je weet wat mijn motivatie was om mee te doen! ;)

Ik kreeg hulp van medeforummers, die tips gaven zoals een foto van de favoriete knuffel gebruiken, het wiegje, ... Daardoor werd ik wel geïnspireerd en was ik van plan om een foto van de doopsuiker te gebruiken. Maar dat romantische, met bloemen en kant, dat stak me tegen. Zelfs al zou het om een baby-gerelateerd onderwerp gaan, dan nog kon ik voor mijn jongens geen romantische pagina maken.

Ik koos dus voor een iets gemakkelijkere opdracht, namelijk de kaart! Ik zeg wel 'iets gemakkelijker' want het was best een uitdaging. Ik vind zo'n romantische kaarten met alles erop en eraan heel erg mooi om te zien bij andere mensen, maar bij mezelf lukt dat nooit. Ik vind dat het plaatje nooit 'klopt'.

Toch ben ik best tevreden van de kaart die ik uiteindelijk gefabriceerd kreeg!


De grote bloem in het midden is gestempeld met een 'layer-stempel' die ik kocht op de Hobbybeurs in september. Superleuk effect, maar ik bedacht me pas tijdens het stempelen dat je dan best ook stempelinkt in verschillende tinten hebt. 
Toch is het met deze blauwe kleuren nog mooi gelukt!

En nu... kan ik iemand gaan uitdagen!!! Eens goed nadenken... ;)

2 opmerkingen:

  1. Je sprak wel al vaker van crew tijd. Dat is iets wat mij onbekend is. Hoe werkt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Creatijd is (of was) een webshop uit NL met scrapbookmateriaal. Daar is een forum aan verbonden waar ik al lang lid van ben. Het is een kleinschalig forum waar iedereen iedereen kent. Een groep rond scrapbooken, kaartjes maken en art journaling!

      Verwijderen