Zoeken in deze blog

woensdag 26 april 2017

Leather Sweaters

Het bekende patroon van La Maison Victor, de Leather Sweater voor kinderen... Ik kocht het patroon lang geleden, toen mijn oudste zoon nog veel te klein was voor de kleinste maat...
Het bleef dan maar liggen, en intussen groeide de angst dat het onoverkomelijk moeilijk ging zijn om deze trui te maken.

Het zou zonde zijn van het geld, dus ik zette er mij toch maar aan... en ik weet niet waarom ik zo bang was, want het is echt een fluitje van een cent!

Ik maakte een eerste versie met een restje van het wikkeldeken dat ik maakte voor Jenne. De lap was nog net groot genoeg voor een voor- en achterpand, dat ik serieus verlengde. Niet alleen mocht het truitje wat langer komen, ik verving ook de boord onderaan door een brede zoom. Dat vind ik mooier!






De mouwen maakte ik uit een blauwe sweaterstof met kleine gekleurde spikkels. Intussen is de trui al vaak gedragen! De driehoekjes-stof komt van bij Den Depot in Heist op den Berg. De blauwe sweaterstof weet ik helaas niet meer!

Een patroon dat ik geknipt heb, gebruik ik graag meerdere keren... Dan was alle moeite van het overtekenen en knippen toch niet voor één keer ;)
Daarom maakte ik er nog eentje in deze superleuke cactussen-stof! Ik ben helemaal mee met de cactussen-rage, ik vind het geweldige planten.


Ook bij deze versie gebruikte ik geen boord onderaan maar zoomde ik breed om!


De schouderstukken zijn in tricot geknipt. Omdat dit wel wat dunner is dan de french terry van de cactussen, naaide ik de groene lapjes op een stukje cactussenstof. Dat zie je niet, maar zorgt er wel voor dat het verschil in dikte geen probleem vormt!


De polsboorden zijn deze keer niet in boordstof, maar in dezelfde cactussenstof. Zo kon ik optimaal gebruik maken van deze stof! Het vroeg alleen een beetje ruimtelijke oriëntatie om de cactussen in de juiste richting te zetten :)
Deze leuke stof komt van bij Madeline! Het is echt een prachtig stofje, nu al meermaals gewassen en het blijft mooi!

1 opmerking:

  1. Ik moet ook altijd zo opletten bij boordjes met een print. Het wilt er maar niet ingaan hoe dat nu moet om direct juist te zijn, ik moet dat ook telkens eens proberen. En over die challenge zou ik zeggen: doen! Er is tot nu toe al meer dan een maand de tijd, en lukt het toch niet is het helemaal niet erg. Ik vind het wel leuk omdat ik dan eens iets maak dat ander nog niet zou zijn. En je leert weer blogs kennen. Ik wou je dat eigenlijk sowieso eens laten weten, zeker iets voor jou. En moest je geïnteresseerd zijn is er op 10 juni nog een blogmeet, met ook een naaichallenge aan verbonden. Je hebt er misschien ook al over gelezen, is van Davina https://woohoobydavina.blogspot.be). Ik ga er normaal naar toe gaan, voor de eerste keer ook.

    BeantwoordenVerwijderen