Zoeken in deze blog

vrijdag 24 maart 2017

Winterjasje om te knuffelen!

Ik wou het al zooooo lang maken, het babyjasje 'One to hug' van Mind the Whale... maar ik had er de tijd nooit voor. In de herfstvakantie kocht ik het patroon, want het moest er van komen voor mijn kleine baby uit de grootste maat was gegroeid!

Op het Stoffenspektakel kocht ik een lekker warme fleece voering (die stof alleen is al om te knuffelen!) en een jeans-achtig stofje met walvisjes op. Vrolijk voor een baby, en toch niet te licht om tegen het winterse weer te kunnen.


Ik maakte één grote fout bij de voering... De kap paste namelijk helemaal niet mooi op de hals van het lijfje. Ik heb echt veel tijd gespendeerd aan het zoeken hoe dat kwam! Uiteindelijk heb ik het gevonden, net voor ik de schaar erin wou zetten om het overschot van de kap weg te knippen...
Op een bepaald punt moet je het middelste stuk van de kap bijknippen. Het merkteken was bijgevolg ook weggeknipt. Daardoor was het niet meer duidelijk wat de bovenkant en wat de onderkant van de kap was.
Mysterie opgelost, maar maak dat maar eens los hé, zo'n pluche stof!


Ik vind baby's met oortjes op hun muts of kap onweerstaanbaar. Er bestond dan ook geen twijfel over dat mijn jasje ook oortjes moest hebben.



Ik maakte wel een maatje groter dan hij normaalgezien nodig had, omdat het nogal een dikke voering is. Dat maakt dat het jasje nog altijd prima past!






Als sluiting gebruikte ik goudkleurige kamsnaps. Past heel mooi bij het jasje vind ik! Wat ik moet onthouden voor een volgend exemplaar: de bovenste kamsnap moet wat lager staan. Nu kan die heel moeilijk toe als het kapje niet op zijn hoofd staat...





Tenslotte nog een foto met de kleine man in zijn jasje... Helaas van slechte kwaliteit, want hij is bij slecht licht genomen met mijn gsm...




2 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien dat je terug wat kan bloggen. Allemaal super mooie dingen. En het is toch een leuk patroontje é, ik ken het ondertussen bijna wel van buiten :). In tegenstelling tot u hou ik niet zo van oortjes, die komen er bij mij dus nooit niet op :). Ga je zondag naar het stoffenspektakel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo'n leuk en makkelijk patroontje dat ik het écht erg vind dat hij er bijna uit gegroeid is! Zeg, goed dat je het zegt van het Stoffenspektakel! Ik wist helemaal niet dat het nu al was, normaal is dat begin mei ergens...
      Hmm, verleidelijk. Ik zou wel eens kunnen gaan zien voor een stofje voor een lente-jasje natuurlijk ;)

      Verwijderen